ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦIЯ

Андрій Паливода: Я їжджу на роботу велосипедом і він мене рятує. ФОТО

Андрій Паливода: Я їжджу на роботу велосипедом і він мене рятує. ФОТО

Нині чимало великих українських міст, як правило, мільйонники, зачаровані велосипедами. Там уже усвідомили, що це, крім інших позитивних моментів, ще й непоганий альтернативний вид транспорту на щодень. Він здатен пересадити багатьох містян із задушливих громадських маршруток-автобусів, що неабияк шкодять довкіллю, на екологічно незаплямовані ровери.

І хоч кількість шанувальників такого екотранспорту невпинного росте, велосипеди на наших дорогах – усе ще екзотика. Проблема в тім, що не всюди і не завжди влада готова сприяти таким транспортним змінам.

Кропивницькому в цьому плані поталанило. Чому? Бо не хто інший як заступник міського голови Андрій Паливода обожнює ровер і все, що з ним пов’язане.

Тож, ми поцікавилися у велолюбителя зі стажем пана Паливоди, що для нього велосипед і на що він здатен задля того, аби армія шанувальників двоколісних друзів людини в обласному центрі щодалі зростала.

– Андрію Анатолійовичу, коли ви вперше зрозуміли, що велосипед – це ваша справа?

– Як і усі діти, в дитинстві мав двоколісного друга. А чотири роки тому придбав сучасний велосипед, хоча ще не розумів, що вже незабаром він для мене стане певним сенсом життя, тоді він був як транспортний засіб. Уже за рік я почав виїжджати на далекі відстані, а потім познайомився з велолюбителямиі почав з ними мандрувати. Так і зрозумів, що це моє.

– Тож, зараз ви цей транспорт експлуатуєте на всі сто відсотків?

– Зараз у мене їх уже два. Велосипедна тема має певну еволюційну складову. Перший ровер у мене був міського типу, потім придбав ще один, але вже більш легкий, бо з часом зрозумів – чим велосипед легший, тим простіше на ньому пересуватися. Коли почав відправлятися  у туристичні поїздки (наприклад, вперше поїхав у Чигирин – то була моя найдовша подорож), дійшов висновку, що для цього потрібний гірський велосипед. Тому постійно пробую різні типи веломашин, щоб зрозуміти, що мені підходить. Нині усвідомив, що для «внутрішнього користування» має бути міський, а для поїздок за межі населеного пункту – гірський велосипеди.

– Знаю, що по четвергах та на вихідних ви з друзями катаєтеся по місту та області. Які місця найчастіше відвідуєте?

– У будні ми їздимо по місту та передмістям, можемо заїхати у найближі села: Покровку, Клинці, Кандаурове, Оситняжку, Соколівку. Робимо маршути по 30-40 кілометрів, аби усі до 10-ої години вечора поверталися уже у Кропивницький. У вихідні ж їдемо подалі за місто. У нинішньому році багато подорожували Компаніївським районом. Для мене тема велоподорожей цікава тим, що можна дослідити нові естетичні та історичні місця.

– До ваших велопокатань можуть долучитися усі охочі. І як це зробити?

– У фейсбуці є сторінка «Велокроп», на якій – інформація, щодо наших подорожей. Як уже говорив, є традиція покатеньок по четвергах і по неділях. Але ресурс «Велокропу» відкритий для постійного обговорення та нових пропозицій. Дуже багато людей їздить майже щодня. Велолюбителі катаються групами та обмінюються інформацією про цікаві маршрути. І це унікальне спілкування з людьми, які мають такий же світогляд. Для початківців – це корисно, адже у процесі практики їх навчають основних моментів, що стосуються обслуговування велосипеда при підготовці до поїздок.

–  Ваше хобі не шкодить роботі?

– Навіть навпаки. Мені катастрофічно бракує часу на інші спортивні захоплення. Тож, я їжджу на роботу та додому велосипедом і мене він мене рятує від гіподинамії.

Ви по роботі буваєте у різних містах України. Які з них є зручними для велосипедистів?

– Останні два роки я бував майже в усіх обласних центрах. На мою думку, найзручніші в цьому плані – Одеса та Чернігів. В Одесі головна інфраструктура уздовж берега – це траса здоров’я, де можна вільно їхати на велосипеді. Хоча і по самому місту легко пересуватися без перешкод, бо логістика Одеси – це широкі дороги або якщо вони вузькі – то односторонні. Чернігів – більш компактне місто, але воно широке. Є достатньо зон для катання велосипедистів по територіях, на яких немає автотранспорту. Також зручно їздити по Миколаєву, там широкі дороги.

–  Андрію Анатолійовичу, саме побачене там надихнуло вас на створення проекту «Велокроп»?

– Буваючи по роботі в інших містах, крім іншого, вивчаю моменти, які мають інфраструктурний вплив на економіку в цілому і на локальну економіку. Рухаючись на ровері Кропивницьким "відкрив", що це не тільки засіб для дозвілля, а й повноцінний транспорт. У нашій країні люди не усвідомлюють цього через брак велокультури. Їм ніде їздити по місту, у них немає можливості спробувати себе на велосипеді. Я розумію весь глобальний зміст і користь такого явища, як ровер. Мені відомо, що таке громадський бюджет, чого бракує велолюбителям та яким чином можна зробити перший крок.  Тому вважав, що це мій обов’язок створити даний проект. Так і виникла ідея «Велокропу».

І ось першого квітня, відповідно до положення «Громадського бюджету-2020», я подав на розгляд проект «Велокроп». В управлінні житлово-комунального господарства міськради його проаналізували та погодили на голосування. Уже з другого вересня він буде брати учать у конкурсі на рівні із іншими проектами. Охочі зможуть проголосувати за «Велокроп» у приміщені для голосування міської ради з 2 по 16 вересня з 10 по 16 годину або зайшовши на сайт міськради у розділ «Громадський бюджет» голосування за проект та проголосувати.

–  Насамкінець, які поради дасте читачам при виборі велосипеда?

– Потрібно розуміти, для чого взагалі купуєте ровер. Ідеальний варіант – перш ніж купувати, взяти напрокат у знайомих або у друзів та спробувати поїздити. Якщо далі бажання не зникне, то для початку потрібно купувати просту веломашину, аби не вкладати багато коштів, щоб навчитися добре їздити. Коли я зрозумів, що ровер – це частина мене, то придбав велосипед більш витривалий, який має обладнання із більшим ресурсом. Ціна залежить від якості матеріалів. Чим дорожчий транспорт, тим він має бути якіснішим і довше працювати. Ті, хто вже користується цим транспортом, мене зрозуміють.

–  Дякую за розмову. Обіцяю проголосувати за ваш проект.

P. S. Щоб проголосувати за створення першої велосипедної доріжки потрібно перейти за посиланням.

Фото Андрія Паливоди

Читайте також: Драйвово та корисно: як у Кропивницькому провели велопікнік. ФОТО 

483 0
НОВИНИ

Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на Ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в Україні та Світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Електронна пошта №1- простий та зручний e-mail ім'я@ukr.net.


Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на http://www.ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в україні та світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Базар avtosale.ua - місце, де можна купити найкраще авто.