ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦIЯ
28.03.2017 | 11:10

Реклама ліків: заборонити чи залишити все, як є?

Реклама ліків: заборонити чи залишити все, як є?

За даними компанії «Proxima Research», обсяг інвестицій у рекламу лікарських засобів на телебаченні в 2015 році склав майже 7,2 млрд грн. Для економічної підтримки телеканалів – це безумовно плюс, для фармацевтичної галузі також, але як позначається засилля реклами ліків у ЗМІ на здоров’ї населення?

В Україні уже не перший рік на найвищому рівні говорять про необхідність заборонити рекламу лікарських препаратів. Ще Юлія Тимошенко за часів свого прем’єрства обіцяла це зробити, в 2015 році народний депутат від «Народного фронту» Максим Поляков навіть зареєстрував відповідний законопроект, але віз і нині там.

Тільки нещодавно, 21 лютого нинішнього року, законопроект за номером 3246 про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони реклами лікарських засобів) було внесено до порядку денного ВР, але до голосування в першому читанні справа так і не дійшла. Хоча парламентський комітет з питань охорони здоров’я підтримав його більшістю голосів. Як і у всі попередні роки подібні законодавчі ініціативи натикаються на значний опір не тільки фармацевтичного лобі в сесійній залі, а й інформаційний. Адже, за великим рахунком, такі законодавчі новації не вигідні не тільки власникам фармацевтичних підприємств, а й телеканалів. Найпоширеніший аргумент – фармацевти мають право на рекламу препаратів, для яких не потрібно рецепта лікаря. І ще один аргумент, на який часто «ведеться» населення – навіщо ускладнювати людям життя зайвими візитами до лікаря. 

 З іншого боку експерти стверджують, що представники фармринку у боротьбі за надприбутки вдаються до недобросовісної реклами, яка часто вводить населення в оману, в нашій рекламі не йдеться про побічні ефекти, що є обов’язковим в інших країнах, а перелік ліків, які відпускаються за рецептом, дуже обмежений. Практично в Україні майже всі ліки відпускаються без рецептів.Також автор законопроекту в  свою чергу зазначає в пояснювальній записці, що на даний момент в Україні існує тенденція, коли громадяни, піддавшись впливу реклами лікарських засобів, без попередніх консультацій з лікарями та встановлення правильного діагнозу захворювання, купують та вживають лікарські засоби, інформацію про які вони отримали з реклами, незважаючи на те, що їх використання може не тільки не надати бажаного результату щодо покращення стану здоров’я, а й значною мірою погіршити його. У зв’язку з проведенням такої реклами, в Україні зростає тенденція до самолікування, що може негативно впливати на загальну статистику захворювань. 

Більшість громадян України не мають медичної освіти, щоб достеменно знати механізм дії лікарського засобу та його вплив на організм людини, а тому легко піддаються впливу такої реклами, тим самим завдаючи непоправну шкоду своєму здоров’ю. Дана реклама, на думку автора законопроекту, необхідна виробникам лікарських засобів, щоб їхній продукт купувався у великій кількості. Хоча на даний час існує застереження “самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я”, однак населення практично не звертає на нього уваги, тому є необхідність застосувати більш жорсткі міри. 

Як розібратися, хто має рацію, адже сьогодні більшість із нас не уявляє, як це отримувати інформацію про те, що чим лікувати тільки від лікаря. Тож ми поцікавилися думками з цього приводу у самих медиків і чи насправді така велика шкода від реклами ліків, як про це говорять.

"Я повністю згодний з тим, що реклама лікарських засобів спонукає населення до самолікування, хоча такої статистики ніхто не веде, але випадки, коли пацієнти самі собі призначають ліки, а потім медики змушені боротися з наслідками такого лікування, непоодинокі, - каже головний лікар центральної міської лікарні Кропивницького, депутат міської ради Олександр Артюх. – Тому я підтримую ініціативу ВР про заборону такої реклами".

Солідарний з колегою і завідувач Амбулаторії загальної практики сімейної медицини №3, депутат міськради Микола Гамальчук:

"Люди, як правило, довіряють рекламі і купують ліки на свій розсуд, - каже Микола Павлович. – Але це дуже часто навпаки шкодить лікуванню хвороби, тому що хворі не мають медичної освіти і, як правило, не враховують багато аспектів. Так, наприклад, для того, щоб правильно підібрати гастроентерологічний препарат, потрібно, як мінімум, знати, яка кислотність шлунку. Я думаю, що можна рекламувати такі безпечні препарати, як валеріанка, але гастроентерологічні, кардіологічні та інші препарати, вживання яких без консультації лікаря може завдати шкоди здоров’ю, як на мене, потрібно заборонити".
215 0
НОВИНИ

Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на Ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в Україні та Світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Електронна пошта №1- простий та зручний e-mail [email protected]

 



Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на http://www.ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в україні та світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Базар avtosale.ua - місце, де можна купити найкраще авто.