ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦIЯ
30.05.2017 | 19:16

Нові кропивницькі автобуси: Міфи і факти

Нові кропивницькі автобуси: Міфи і факти

Як повідомляв РК, через систему публічних закупівель «ProZorro» було проведено тендер на придбання 20 великогабаритних автобусів. Міська влада обіцяє пустити транспорт на проблемні мікрорайони Балашівка, Телецентр, Кущівка, Велика Балка, селище Нове та створити конкуренцію маршруткам. 

На тендері виграло дніпровське підприємство ТОВ «Торговий дім ЛІТАН», власник якого є співзасновником підприємства, яке вже поставило нашому місту 20 нових тролейбусів. 

Комунальне підприємство «Електротранс», що є замовником автобусів, уклало договір на їх поставку. Разом із тим щодо закупівлі точиться чимало суперечок та нарікань. Комунальному підприємству закидають придбання неякісних застарілих автобусів, які взагалі вроздріб продаються дешевше. РК розбирався у міфах і фактах. 

№1. Модель автобусу є застарілою

Начальник комунального підприємства «Електротранс» Олександр Луценко зазначає, що автобуси будуть 2017 року випуску. 

«Машини 2017 року випуску з двигунами дизель Євро-5 марки «Mercedes». Це остання модель двигунів, які можуть бути. Це автобуси з автоматичною коробкою «Allison» американського виробника найновішої моделі. Що тут застарілого? Зборка буде 2017 року. Їх лише почнуть збирати після проплати. Машини робитимуть 3 місяці. З білоруського там зварена рама, скляні вікна і пофарбують білоруською фарбою. 
То все фейк, що пише та людина в соцмережах. Там зазначається, що ми відхилили кращу і дешевшу пропозицію, хоча їх було відхилено до торгів. Виникає питання, звідки у них дані про нижчу ціну. Ми могли б дізнатися ціну лише після аукціону. Але цю фірму ми не розглядали, бо там були факти шахрайства, підробки документів. І плюс між заводом «ЛАЗ» і фірмою «Інженерінг» була фірма-прокладка «Сіті транспорт Групп», засновником якої є росіянин. Дві інші фірми, що пропонували МАЗ, напряму працюють із Мінським заводом, а між «Інженерінгом» і заводом ще була фірма-прокладка, і ціна мала б бути більшою взагалі»,
- зазначив посадовець. 

У тендерній документації, поданій «Інженерінгом» справді вказано інформацію про поставку автобусів через ТОВ «Сіті транспорт Групп».

 

Разом із тим, дійсно, автобуси марки МАЗ-103 486 є зразком 1996-х року, а ті ж ЛАЗ А-183N1 – 2004 року. Проте на тендер подалися лише два постачальники МАЗів і один ЛАЗів, який було відхилено через невідповідність тендерним вимогам.

№2. Підприємство-конкурент, яке також подавалося на тендер, продає МАЗи дешевше, ніж переможець торгів

На сайті підприємства, яке на аукціоні конкурувало з переможцем вказано, що таку ж модель МАЗа вони продають за 3 248 520 грн. 

«Вроздріб ціна має бути за логікою вища, а в опт дешевше і скоріш за все це помилкові дані. Цю інформацію я навіть не вивчав. Адже люди заявилися на тендер і вони торгувалися. На всю партію вони скинули понад 400 тисяч гривень. Один крок на пониження ціни навіть був на 200 тисяч гривень», - зазначив Олександр Луценко.

На ТОВ «УкрЄвроМАЗ» у коментарі РК  повідомили, що ціна у 3 248 520 грн. вказана за базу автобуса, у залежності від додаткових опцій, які зазначені на цьому ж сайті, вартість зростає. Зокрема, на понад 300 тисяч зросла вартість на аукціоні через те, що замовник – кропивницький «Електротранс» додатково передбачив кондиціонери, електронний маршрутизатор, GPS-трекери, відеореєстратори, камери відеоспостереження. 

№3. В нових автобусах не буде 100% низької підлоги 

«Там все є і низька підлога і пандуси. 340 міліметрів першої сходинки від підлоги це норма Асамблеї ООН. То все закиди», - прокоментував Луценко. 

Можливо, якби на тендер подали пропозиції й інші підприємства, можна було очікувати на транспорт з 100% низьким рівнем підлоги. Проте навіть відхилене підприємство «Інженерінг» пропонувало ту ж висоту сходинки, що й переможець – 340 мм. 

Чи могло б місто за таку ж вартість, що передбачена на транспорт у міському бюджеті придбати ліпші моделі тепер доводиться лише роздумувати. Адже широкого обговорення можливих технічних вимог до транспорту на сесіях міської ради не проводилося, сесійні засідання перетворюються на шоу-програми політиків, озвучити громадськості кращу концепцію придбання транспорту так ніхто й не взявся. 

2714 0
НОВИНИ

Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на Ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в Україні та Світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Електронна пошта №1- простий та зручний e-mail ім'я@ukr.net.

 



Найсвіжіші та найголовніші новини за сьогодні на http://www.ukr.net.

Sinoptik.ua - погода в україні та світі.

KINOafisha.ua - всі фільми в кінотеатрах України.

Базар avtosale.ua - місце, де можна купити найкраще авто.